2010-10-16

2 kommentarer:

elin har ordet sa...

Jag respekterar dina åsikter Emelie, men jag anser att detta är ett väldigt onödigt inlägg. Jag känner mig personligt påhoppad eftersom du antyder att du inte har något emot ragga som dansstil, men det som visades på scen jämställer du med porr och att publikens och tjejernas syn på sig själva och jämställdhet blir helt snedvriden. Det betyder alltså att min beslut att låta detta visas på scen är anstötlig för dig och i mina ögon klankar du ner på mitt sätt att se på jämställdhet och könsroller.

Dessutom tycker jag att detta ligger alldeles för nära ditt jobb för att nämnas såhär. Jag hoppas verkligen inte att någon av mina raggatjejer ska behöva läsa att deras dans fick dig att ta illa vid dig. De stod på scen under mitt ansvar. De ska inte behöva ta skiten för det.

Emelie sa...

Jag ber verkligen om ursäkt, Elin. Jag står fortfarande för att dansen i den situationen väckte anstöt hos mej och jag ifrågasätter lämpligheten i att låta så unga elever framföra den typen av stycke och framför allt inför den publiken, eftersom ungdomar i den åldern generellt inte har förmåga att se de långtgående konsekvenserna. Jag är ledsen att jag publicerade det här inlägget innan jag hade fått tillfälle att diskutera saken med dej.

I övrigt vet du att jag tycker att du är en fantastisk koreograf, en underbar pedagog och världens bästa förebild för våra elever.