2011-12-27

Smyckeskrin med ballerina sökes

Från kaxig.se
När jag var liten hade jag flera stycken, men nu finns de tyvärr inte kvar i min ägo längre. Därför är jag på desperat jakt efter ett sånt där smyckeskrin med en liten snurrande ballerina. Smyckeskrinet i sej är inte så viktigt, det är ballerinan jag är ute efter. Minst en av armarna ska vara lyft ovanför huvudet. Hur svårt kan det va? tänker ni - men då har ni ännu inte lagt märke till att i alla dylika smyckeskrin som verkar säljas nuförtiden har ballerinan armarna placerade i demi seconde. Vem tusan snurrar med armarna i demi seconde?! Förresten har man tur om det ens är en ballerina i lådan, när man lyfter på locket. Där kan lika gärna finnas en prinsessa, en fé, en blomma, en häst, en groda eller vilket annat djur som helst.

Om det är så att någon av mina läsare äger ett smyckeskrin av den typ jag efterfrågar - eller någon annan form av roterande liten ballerina - skulle jag vara djupt tacksam om vederbörande kunde tänka sej att skänka den till mej. Om ni inte vill ge bort era smyckeskrin skulle ni kanske kunna tänka er att låna ut dem istället? Jag kan dock inte lova att de kommer tillbaka i samma skick som jag fick dem. Ballerinan ska användas till ett konstprojekt och det kan hända att jag måste modifiera konstruktionen lite.

Skriv en kommentar om du har en ballerina du vill bli av med!

2 kommentarer:

Hanna sa...

http://www.dodde.se/kategori/nastan-pa-riktigt/vaskor-forvaring/smyckeskrin-hjarta-med-musik.html

Lite svårt att se, men jag tro hon har ena armen över huvudet?

Emelie sa...

Tack Hanna! Just den där hittade jag faktiskt också själv igår. Det verkar vara den enda på hela internet. Just nu funderar jag på att bygga en liten ballerina själv, men om det går i stöpet får jag nog ta och beställa den där.