2010-08-13

Sista dagen på Balettintensiven

Har man inte tränat på hela sommaren och sen plötsligt tränar 5 timmar om dagen i tre dagar blir kroppen lite chockad. Igår morse fick jag först ett sms: "Hej Emelie, jag har migrän. Kommer kanske på eftermiddagen." Ungefär en kvart senare fick jag nästa sms: "Hej. Jag är sjuk, så jag kommer inte idag." När de tre återstående dök upp visade det sej att även två av dem var lite krassliga. Det var alltså en synnerligen liten och medtagen grupp som kämpade sej igenom sista dagen på Balettintensiven, men de var tappra som alltid och på slutet skrev de idel positiva kommentarer på utvärderingen. Det slående var dock att alla önskade sej mer teknikträning och anatomi, så nästa år blir det kanske en lite torrare kurs. :)

I tisdags fick vi besök av Växjös sommarblogg, som tog fina bilder och skrev ett mycket bra reportage. Läs här!

Inga kommentarer: