2012-10-29

Skulle du vara intresserad av en onlinekurs för dansledare?

Jag får en del frågor från läsare, som undervisar i dans utan att ha någon formell utbildning och som känner sej osäkra på hur de ska lägga upp sina lektioner, hur de ska komma på nya övningar, i vilken ålder man kan börja med olika saker, och så vidare. När jag ser vilka googlesökningar, som har lett nya läsare till min blogg, kan jag konstatera att det finns många fler som undrar än de som skriver direkt till mej. Därför har jag börjat spåna på att starta handledning online för nya och oerfarna dansledare!

För att delta i handledningen skulle man betala 50:- i månaden. Man kan säga att det blir som en prenumeration, som man kan avbryta när som helst. I prenumerationen ingår följande:
  • Kursbrev varje vecka, där jag skriver om något som jag tycker är till hjälp när man undervisar.
  • Möjlighet att ställa frågor, som jag besvarar antingen i de ordinarie kursbreven eller i extra sådana, som skickas ut mellan de ordinarie.
  • Möjlighet att skicka in filmat material för utvärdering (det skulle kosta extra).

Skulle du vara intresserad av att delta i en sådan onlinekurs? Skriv gärna en kommentar eller mejla mej förslag på vad du skulle vilja att kursen innehöll! Klicka också gärna i ett svar i min enkät i högerspalten! --->

4 kommentarer:

Thérèse Eriksson sa...

Men så coolt! Jag har länge gått och finulat på nåt liknande för mitt område (också en möjlighet att kanske resa lite, lite mindre för min del) men inte kommit till skott.

P.S. Hade jag varit danslärare hade jag huggit direkt. 50 kronor i månaden är ju ingenting att diskutera!

Emelie sa...

Tack för peppen, Innie!

Mikael sa...

Jag är väldigt väldigt intresserad. Något jag skulle vilja lära mig mer om är rörelseteori och vad man kan tänka på när man gör koreografi. Hur lär man ut utan att peka ut någon när det blir fel. Hur hanterar man olika musik och så. Skulle vara bra med allmänt hållna kursbrev, så det inte specificeras till en viss dans. Vad skulle det med filmat material för utvärdering innebära och kosta?

Emelie sa...

Tack för dina förslag, Mikael! Låt mej återkomma till den sista frågan.