2011-05-18

Barndans i Växjö - ett reklaminslag

Någon har hittat hit genom att söka efter bästa barndans i Växjö och jag kan ju bara rekommendera Kulturama Preparandum, så klart. Jag kan lugna den eventuella barndansförälder som läser min blogg med att det inte är jag som undervisar i just det. Till hösten kommer en ny superbra lärare till Kulturama, Lone, som kommer ha barndans och jazz. Elina, som har haft barndans den här terminen, är också kvar.

Trots mina tidigare klagomål kring barndans måste jag säga att det är en synnerligen bra aktivitet för barn. Med en duktig lärare utvecklas barnen massor både fysiskt, känslomässigt och socialt. Så här står det i vår studieplan för barndans nybörjare 4-5 år:
Kursen innehåller övningar för att utveckla kroppsmedvetenhet, rumsuppfattning, koncentration och rörelseglädje. Materialet bör presenteras på ett lekfullt sätt och utmana elevens fantasi. Originalitet och påhittighet uppmuntras.
Gå in på dansaivaxjo.se för mer info. Anmälan inför hösten är möjlig från och med 1 juni.

Inga kommentarer: