2010-12-08

Dag 4 - Vad du åt idag

Onsdag är min korta kväll, så jag har ätit ovanligt bra. Dock hade vi möte innan lektionerna började, så jag har ändå ätit min typiska jobbmat: risnudlar med bönsalsa. Jag växlar mellan det och risnudlar med makrill i tomatsås. Jag har aldrig mer än 20 min mellan lektionerna, så det måste gå fort att både laga och äta. Särskilt om jag ska hinna gå på toa också. Att dessutom byta kläder är helt hopplöst, så nu har jag gett upp att vara rätt klädd för den genre jag undervisar. Så här långt in på terminen vet eleverna ändå vad de ska ha på sej och jag behöver inte föregå med gott exempel.

Men nu skulle det ju inte handla om kläder, utan om mat. Till frukost åt jag smoothie, gröt och ägg som vanligt. Med ett jobb som mitt måste man grunda stadigt. Till lunch åt jag ovan nämnda risnudlar med bönsalsa. Eftersom jag slutar tidigare på onsdagar än andra dagar har jag tid att laga lite bättre mat på kvällen också. Idag gjorde jag en linsgryta i samma klass som maten jag brukade laga när jag var arbetslös. Underbart! Jag vill verkligen komma igång och laga mer mat igen. Heltidsjobb förstör alla rutiner. I alla fall allt som tar längre tid än 20 min. Men idag var en mycket bra matdag.

Inga kommentarer: