2010-12-14

Dag 9 - Vad du tror på

Jag tror på flumpedagogik. Jag tror på att låta det bli kaos i klassrummet då och då. Jag tror på att låta eleverna prova sej fram och utforska sina möjligheter. Jag tror på att erkänna för eleverna vem jag är och vad jag tror på. Jag tror på ämnesintegrering. Jag tror på skapandets kraft och multipla intelligenser. Jag tror på kroppen. Jag tror på dansen som konstform, som umgängesform, som terapi och som utveckling. Jag tror på rörelse som ett gränsöverskridande språk. Jag tror på godhet. Jag tror på ömsesidig respekt. Jag tror på kärlek, vilja och upptäckarlust som drivkrafter hos alla människor.

Damn it, vad präktig jag låter. Men alltihop är faktiskt sant. Jag tror på ärlighet, att dela med sej av det man tycker och tänker. Jag tror på öppen diskussion och manglande av meningsskiljaktigheter. Och jag tror på att allt kan bli bra så småningom.