2010-12-12

Dag 7 - Din bästa vän

Min bästa vän är musiker. Förutom att han är en fantastisk person som jag tycker om att vara med är han också en grym arbetskamrat och ofta en räddare i nöden. Han klipper sönder och limmar ihop låtar åt mej. Om han inte hittar nåt som passar med det jag vill göra kan det hända att jag till och med får specialgjord kreation för tillfället. Och han har alltid en ljudkabel att låna ut. Men bäst av allt är det när vi gör projekt ihop. För en utomstående kan det verka märkligt, men musiker och dansare kommunicerar ofta ganska dåligt med varandra. Inte jag och min bästa vän. Jag har aldrig träffat en musiker som så på pricken förstår vad jag är ute efter. Kanske beror det på att vi båda är pusslare, som ritar kartor hellre än kastar sej ut i terrängen? Eller för att vi båda hellre sätter upp en ram att improvisera inom än planerar varenda liten ton eller rörelse? Eller kanske helt enkelt för att vi gillar varann?

Inga kommentarer: