2011-02-23

Nu blir det reklam - '0'Märkt med Mariposa

I lördags var jag och såg Mariposas föreställning '0'Märkt på Teater Pero i Stockholm. Eftersom jag känner dansarna privat kan jag inte precis recensera den, utan tänkte mest göra lite reklam för den. Istället får ni läsa recensionerna i DN och NT. Har jag någon läsare som befinner sej i Stockholm i helgen vill jag uppmana till att gå och se föreställningen (den dansas på Teater Pero på lördag igen). Det kan hända att den får dej att förundras och försjunka i tankar - eller kanske påverkar den dej på nåt helt annat sätt men helt oberörd tror jag är svårt att förbli. Och om jag kanske har någon annan läsare som jobbar på gymnasiet vill jag tipsa om att man kan köpa in föreställningen med tillhörande workshop. Mycket bra utgångspunkt för diskussion eller skapande i valfri form om ensamhet, instängdhet, människors potentiella grymhet och behov av närhet. Föreställningen bygger på Lena Einhorns bok Ninas resa och är smärtsam, abstrakt och suggestiv, fylld av dissonanser, men med glimtar av hopp.
Bilden har jag lånat från Mariposas hemsida.

Inga kommentarer: