2010-06-01

Första dagen på Simonson-kursen

Idag var första dagen på kursen. Det mest slående var nog ovanan vid att vara kollad. Det är ett par år sen någon som vet bättre än jag hade synpunkter på vilka ord jag använder, hur min röst låter, vad jag gör för gester, hur jag synkar rörelse och röst... Idag kändes det mest genant. Jag hoppas jag vänjer mej fort, så jag kan ta till mej kritiken bättre och lära mej så mycket jag bara kan.

Fokus idag var B.A.C. - body part, action, count. Väldigt viktigt och värt att tänka på, tycker jag. Body part, action, count. Vilken kroppsdel använder jag? Vad gör den? När händer det? Det kan tyckas självklart, men vi märkte direkt när vi skulle jobba praktiskt att all information inte alltid kommer och inte alltid i rätt ordning eller med rätt tajming. Sättet att jobba känns en aning detaljstyrt, men det viktiga är ju att det ska bli så logiskt och tydligt som möjligt för eleverna. Det ska bli väldigt intressant att se hur mitt sätt att undervisa har förändrats när jag kommer hem och hur det påverkar eleverna. Bara positivt, hoppas jag!

Inga kommentarer: